Ofte stillede spørgsmål

Vi får mange henvendelser om det samme emne. Derfor har vi lavet en side, hvor du kan få hurtige svar på disse spørgsmål. Hvis du ikke kan finde det, du leder efter, er du altid velkommen til at kontakte os med dit spørgsmål.


Forsendelse og levering

Hvor er min pakke?

Ordrer sorteres efter lagerstatus for det produkt, du har bestilt, og det kan tage op til 1 arbejdsdag, fra ordren er registreret, til den er behandlet.

Varer på lager har en leveringstid på ca. 1 - 4 arbejdsdage.

De afsendes normalt samme arbejdsdag, hvis du bestiller inden kl. 09.00. Leveringstiden kan variere lidt afhængigt af leveringsadressen. Forsinkelser hos Bring og PostNord kan forekomme på grund af uforudsete udefrakommende begivenheder og tæt trafik. Ordrer afgivet efter kl. 9.00 afsendes den følgende dag.

Sådan tjekker du den opdaterede leveringsdato på forudbestillinger

Hvis du har forudbestilt en vare, kan du tjekke den opdaterede forventede leveringsdato ved at klikke på din ordre i ordreoversigten. Fra varen er afsendt fra vores lager, tager det normalt 1-3 arbejdsdage, før produktet ankommer til det ønskede leveringssted. I tilfælde af forsinkelser vil datoen på denne side blive opdateret.

BEMÆRK VENLIGST! Det kan tage op til 4 timer, efter at du har afgivet din ordre, før denne dato bliver synlig på ordresiden. Du kan se den anslåede leveringsdato i det øjeblik, du bestilte, med rød tekst på ordrebekræftelsen, som du har fået tilsendt via e-mail. Hvis du har købt en vare på lager, vil der ikke være nogen rød tekst på bestillingslinjen i ordrebekræftelsen, og produktet vil blive afsendt fra vores lager inden for en arbejdsdag. For at se, hvor din pakke er, kan du følge det sporingsnummer, du modtager med posten. Hvis du ikke kan finde e-mailen i din indbakke, skal du tjekke din spam-mappe.

Hvis du har yderligere spørgsmål, bedes du kontakte kundeservice.

Hvordan sporer jeg min pakke?

Vi bruger Postnord og DHL som fragtfirmaer. Når din pakke er pakket og klar til at blive sendt, modtager du en e-mail med et sporingslink inden for en arbejdsdag.

Sporingen af tilbehør og reservedele, der sendes med posten, opdateres ikke så ofte.

Jeg har ikke modtaget et sporingsnummer, hvad skal jeg gøre?

  1. Tjek status på din ordre for at se, om produktet er blevet afsendt.

  2. Tjek din junk mail, det er muligt, at sporingsmailen er havnet her.

  3. Tjek, om den e-mailadresse, der er registreret på din ordre, er forkert. Hvis det er tilfældet, og ordrestatus er »Sendt«, er din pakke blevet sendt og er sandsynligvis på vej til dig. Du vil modtage en afhentningsbesked via sms, når den ankommer til det valgte afhentningssted (nærmeste posthus eller hjemmeadresse). Hvis der er registreret en forkert e-mailadresse og/eller et forkert telefonnummer, bedes du kontakte kundeservice.

  4. Hvis den rigtige e-mailadresse og/eller det rigtige telefonnummer er registreret, men du stadig ikke har modtaget et sporingsnummer, kan vi hjælpe dig med at finde det. Kontakt venligst kundeservice.

Jeg har ikke modtaget alt, hvad jeg har bestilt ...?

Hvis du kun har modtaget en del af din pakke, kan der være to grunde til det:

  1. Dele af din levering er ikke på lager. Du kan nemt finde ud af, om det er tilfældet, ved at søge efter produktet på vores hjemmeside og se, om det er på lager. Hvis det ikke er på lager, bør du se den forventede leveringstid under »læg i kurv«. Resten af din ordre vil blive afsendt.

  2. Hvis produktet er på lager, kan der være sket en emballagefejl, og du bedes informere kundeservice, så sender vi produktet igen.

Hvis der mangler varer i din pakke, og din ordre ikke er delt op, bedes du kontakte os, så hjælper vi dig videre.

Hvad sker der, hvis jeg ikke afhenter min pakke på posthuset?

Hvis du ønsker at afhente din pakke, men ikke kan på den oprindelige afhentningsdato, kan du kontakte posthuset for at forlænge den tid, den står der.

Hvis du ikke afhenter pakken på afhentningsdatoen, bliver den sendt tilbage til os, og når den er registreret i butikken, vil du blive opkrævet betaling for forsendelsen. Hvis du stadig vil have pakken, kan du bestille ny fragt på den via kundeservice.

Hvad er mine forsendelsesmuligheder?

Vi sender vores pakker med Postnord og DHL. Større pakker sendes normalt altid med DHL.


Vilkår og betingelser for køb

Prismatchning

Gælder kun for forbrugerkunder.

Vi tager lave priser alvorligt. Nu lancerer vi Prismatch, så du som kunde kan være sikker på, at du gør et godt køb hos os.

Prismatch
Hvis du finder en vare i vores sortiment til en lavere normalpris hos en af vores konkurrenter, matcher vi den på købstidspunktet. Det eneste, du skal gøre, er at kontakte kundeservice umiddelbart efter, at du har handlet hos os. Send os dit ordrenummer og dokumentation for, at du har fundet et identisk produkt til en lavere pris. Produktet, som prismatchningen gælder for, skal være på lager hos konkurrenten.

Prismatch gælder kun for markedet i det pågældende land, og vi matcher kun mod virksomheder i Danmark, som har lager i Danmark. Prismatch gælder ikke for personlige rabatter og rabatkoder. Kampagner i netbutikker er naturligvis omfattet af vores prisløfte.

60 dages bytteret

Vi tilbyder 60 dages bytteret.

Sikkerhed og privatliv

Vi bekymrer os om din sikkerhed og dit privatliv. Læs mere.

Forsendelsesbetingelser


Returneringer og tilbagebetalinger

Kan jeg ændre min ordre?

Når en ordre er afgivet, vil det i de fleste tilfælde ikke være muligt at ændre ordren, da vi pakker og sender varerne løbende for at sikre hurtig levering. Hvis du har modtaget en leveringsbekræftelse med et sporingsnummer, kan vi ikke længere foretage ændringer i ordren. Hvis du vil fortryde dit køb eller ombytte det til et andet produkt, skal du gøre brug af din fortrydelsesret og returnere produktet til os, når du modtager det. Du kan derefter afgive en ny ordre på det ønskede produkt.

Hvordan udøver jeg min fortrydelsesret?

Køber er ansvarlig for omkostningerne ved returnering af varerne, hvis fortrydelsesretten udøves. Varerne skal returneres i deres originale emballage. Kontakt kundeservice for at få yderligere oplysninger om, hvordan du returnerer din ordre, og for at få en returforsendelsesetiket.

BEMÆRK VENLIGST! Køber bør ikke bruge sit eget fragtbrev til at fortryde.

Køber bør undersøge produktet, før købet fortrydes. Varerne skal returneres til sælgeren i samme stand og mængde, som da køberen modtog dem. Sælgeren kan kræve, at forbrugeren kompenserer for et eventuelt værditab som følge af købers håndtering af varen, som ikke var nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Læs mere om fortrydelsesretten og salgsbetingelserne på vores hjemmeside.

Her er, hvad du skal gøre:

Kontakt vores kundeservice, hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. Vi har mulighed for at stoppe ordren, indtil den er blevet aktiveret og pakket af lageret.

Hvis varerne allerede er afsendt, kan du bruge den fortrydelsesformular, som du modtog i ordrebekræftelsen. Du kan også finde annulleringsformularen her.

BEMÆRK VENLIGST! Kontakt først kundeservice for at få en følgeseddel. Send derefter produktet til:

E-Wheels

Datavägen 31

436 32 Askim

Spor breve og pakker, eller brug PostNords andre tjenester og værktøjer til at sende og modtage din post.

Hvornår får jeg mine penge tilbage?

Hvis du har udnyttet din fortrydelsesret og sendt produktet tilbage til os, vil vores returafdeling behandle returneringen, så snart den ankommer til vores lager.

Når returneringen er behandlet, tager det ca. 4-7 arbejdsdage, før pengene er på din konto. Dette afhænger af den betalingsmetode, du har valgt ved bestillingen.

Om fortrydelsesretten

Hvornår kan jeg gøre brug af min fortrydelsesret?

Køber kan fortryde købet af varen i henhold til bestemmelserne i Fortrydelsesloven. Fortrydelsesretten betyder, at køber kan returnere varen til sælger uden begrundelse, selv om der ikke er nogen fejl ved den, og selv om den ikke er blevet leveret. Køber skal underrette sælger om udøvelse af fortrydelsesretten senest 14 dage efter modtagelse af varen, de foreskrevne oplysninger om fortrydelsesretten og fortrydelsesformularen.

Fortrydelsesretten kan kun bruges på varer, der er bestilt online, ikke i butikken. Bemærk også, at fortrydelsesretten ikke gælder for Outlet-produkter.  

Udskydelse af fortrydelsesretten

Hvis køber modtager fortrydelsesformularen og de nødvendige oplysninger på et senere tidspunkt end leveringen af varerne, løber fortrydelsesfristen fra den dag, hvor køber modtager fortrydelsesformularen og oplysningerne. Hvis køber ikke har modtaget tilstrækkelige oplysninger eller en fortrydelsesformular, udløber fortrydelsesfristen alligevel 3 måneder efter modtagelse af varerne. Hvis køberen slet ikke er blevet informeret om fortrydelsesretten, er perioden 1 år.

Udførelse ved brug af fortrydelsesretten

Meddelelsen fra køber til sælger om udøvelse af fortrydelsesretten skal være skriftlig (fortrydelsesformular, e-mail, fax eller brev) af bevismæssige årsager, og den skal indeholde oplysninger om, hvordan køber vil returnere varerne til sælger.

Køber skal returnere varerne uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra meddelelsen om fortrydelsesretten eller overdrage dem til sælger, hvis sælger ikke har tilbudt at afhente varerne.

Hvis køberen udtrykkeligt har valgt en anden leveringsform end den standardlevering, som sælgeren tilbyder, er sælgeren dog ikke ansvarlig for eventuelle ekstraomkostninger.

Betaling og tilbagebetaling med fortrydelsesret

Tilbagebetaling skal ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at sælger har fået meddelelse om købers beslutning om at gøre fortrydelsesretten gældende. Medmindre andet udtrykkeligt er aftalt med køberen, skal tilbagebetalingen ske med samme betalingsmiddel, som køberen har anvendt. Køber skal ikke betale nogen form for gebyr som følge af tilbagebetalingen.

Sælgeren kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil varerne er modtaget, eller indtil køberen har fremlagt bevis for, at varerne er returneret. Dette gælder ikke, når sælgeren har tilbudt at afhente varerne.

Køber skal bære omkostningerne ved at returnere varerne, hvis fortrydelsesretten udøves.

Fradrag ved udøvelse af fortrydelsesretten

Køber bør undersøge varen, inden købet fortrydes. Varerne skal returneres til sælgeren i samme stand og mængde, som da køberen modtog dem. Sælgeren kan kræve, at forbrugeren kompenserer for ethvert værditab som følge af køberens håndtering af varerne, som ikke var nødvendig for at bestemme deres art, egenskaber og funktion.

Køberen skal returnere varerne til sælgeren i deres originale emballage, hvis det er muligt. Køber kan ikke fortryde købet af varer, der forringes hurtigt, varer, der ikke er egnet til at blive returneret af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager, eller lyd- og billedoptagelser (herunder cd'er, dvd'er) eller computerprogrammer, hvor forseglingen er blevet brudt.

BEMÆRK VENLIGST! Nogle af vores produkter kan tilpasses. I flere tilfælde indebærer det tilpasning af motoren. Dette betragtes som en tjenesteydelse og er ikke omfattet af den normale fortrydelsesret. Det afdrag, der er betalt for en sådan service, vil blive fratrukket ved tilbagebetaling af købsprisen.


Vejledning til køb

Hvilke betalingsmuligheder har jeg?

Når du bestiller i onlinebutikken, kan du betale via:

Klarna (her har du flere muligheder. Betal først, når du har modtaget pakken, del købet eller køb først, betal senere, læs mere her).

Visa (Visa)

MasterCard

Jeg kan ikke betale med forudbetaling/afbetaling

Dette er et problem, der opstår på Klarnas platform. Vi har ikke lov til at kontakte Klarna for dig som kunde, da det involverer oplysninger om kundens personlige data. Hvis du ønsker delbetaling, kan vi ikke bestille dette på vegne af kunden.

 

Kontakt derfor Klarna, så hjælper de dig inden for 1 - 2 arbejdsdage. Du kan finde et link til Klarnas kundeservice her.

Hvor kan jeg finde fakturaen fra Klarna?

Fakturaen sendes til din e-mail, men er også tilgængelig i Klarna-appen.

Hvornår modtager jeg fakturaen?

Du modtager fakturaen, når vi aktiverer din ordre. Ordren er aktiveret, når vi har pakket dit produkt eller sendt en afhentningsmeddelelse (afhængigt af forsendelsesmuligheden på din ordre).

Kan jeg forlænge forfaldsdatoen på min faktura?

Ja, hvis dit produkt er blevet forsinket, kan du nemt udskyde din faktura med Klarna. Det kan du gøre i Klarna-appen eller ved at kontakte Klarnas kundeservice. Vi kan også hjælpe dig med at flytte forfaldsdatoen på din faktura.

Det er værd at vide, at vi sender fakturaen med 10 dages forfaldsdato samtidig med, at varerne forlader vores lager, men der kan selvfølgelig opstå forsinkelser undervejs.

I andre tilfælde kan vi ikke flytte forfaldsdatoen.

Send os en forespørgsel, hvis du ønsker at flytte forfaldsdatoen.

Hvilken elcykel skal jeg vælge?

Vi har lavet en købsguide til dem, der er usikre på, hvilken elcykel der passer bedst til deres behov. Her finder du en oversigt over vores bestsellere, deres funktioner og en forklaring på, hvad hver funktion giver dig. Du finder også en grafisk oversigt, som hjælper dig med at sammenligne elcykler.

 

Sådan vælger du den rigtige elcykel.

Hvilket elektrisk løbehjul skal jeg vælge?

Vi har lavet en købsguide til dem, der er usikre på, hvilket elektrisk løbehjul der passer bedst til deres behov. Her finder du en oversigt over vores bestsellere, deres funktioner og en forklaring på, hvad hver funktion giver dig. Du finder også en grafisk oversigt, der hjælper dig med at sammenligne løbehjulene.

 

Sådan vælger du det rigtige elektriske løbehjul.

Hvilke modeller kan forbindes til en app?

De modeller, der har en tilknyttet app, er:

Navn på app - Kingsong:

E-Wheels E2S V2

E-Wheels E2S V2 PRO

E-Wheels E2S V2 MAX

E-Wheels E3

E-Wheels E4

E-Wheels E4 V2 MAX

Navn på app - E-Wheels/Minirobot

E2S V2 Long Range

E2S V2 Pro Long Range

Kan jeg fjerne hastighedslåsen, hvis jeg vil?

Nej, det er ikke muligt. For at det elektriske løbehjul skal være lovligt, må brugeren ikke kunne ændre låsen til en hastighed på over 20 km/t.

 

Læs mere om dette på Vejdirektoratets hjemmeside.

Kan jeg fjerne hastighedsbegrænsningen, hvis jeg sender el-løbehjulet til jeres værksted?

Nej, vi tilbyder ikke fjernelse af hastighedsbegrænsningen. Det er ikke muligt at ændre tophastigheden på dit løbehjul efter købet.

Hvad siger reglerne om små elektriske køretøjer?

Hvad er forskellen mellem nominel effekt og maksimal effekt?

For at angive motorens ydeevne på vores el-scootere bruger vi udtrykkene nominel effekt og maksimal effekt. De er meget forskellige, og det er vigtigt at holde begreberne adskilt.

Nominel effekt (kontinuerlig effekt) er den effekt, du får fra motoren over lange perioder. Maksimal effekt er den effekt, der bruges i meget kort tid. En maksimal effekt, der varer i mere end et par sekunder, vil producere så meget varme, at motoren kan blive permanent beskadiget. Sådan fungerer alle elmotorer, og normalt er både nominel og maksimal effekt angivet i produktbladet.

Et produkts nominelle motoreffekt er en vigtigere parameter end den maksimale effekt, da den angiver, hvordan motoren vil fungere, mens den kører.

Kommer elcyklen færdigsamlet?

Momas elcykler leveres 90 % formonteret i en karton. Det eneste, der mangler, er en enkel montering af styr, pedaler og forhjul samt en nem justering af gearet.

 

Du kan finde monteringsvideoer til dette her.

Hvordan opbevarer jeg mit elektriske løbehjul om vinteren?

Korrekt vinteropbevaring er vigtig for at maksimere levetiden på dit elektriske løbehjul.

 

Læs vores guide til, hvordan du gør det.


Service og klager

Hvordan sender jeg produktet til værkstedet?

Kontakt os og lav en aftale med kundeservice på forhånd. Vi sender dig et fragtbrev, som du skal bruge, når du sender produktet til værkstedet.

 

Hvis der er en defekt i produktet, som er dækket af garantien, betaler vi forsendelsesomkostningerne. Hvis fejlen ikke er dækket af garantien, er du ansvarlig for forsendelsesomkostningerne og servicegebyret. Du vil derefter modtage et betalingslink med omkostningerne til godkendelse, før vi reparerer dit produkt.

 

Send en anmodning til serviceteamet.

Kassen blev beskadiget under forsendelsen, hvad gør jeg?

I nogle tilfælde kan kartonerne desværre blive beskadiget under transporten af fragtfirmaerne. Det er altid uheldigt, og vi håber, at alle varer var i pakken, og at de ikke blev beskadiget under transporten.

Hvis der mangler varer i din pakke, eller hvis der er sket skade på varerne, bedes du kontakte os, så hjælper vi dig videre. Hvis du har mistanke om transportskader, bedes du tage billeder af emballagen, emballagematerialet i kassen og skaden og sende dem til kundeservice i forbindelse med din reklamation.

Hvornår bliver mit produkt repareret?

Nuværende servicetid: Ca. 3 uger.

 

Det tager normalt 2-3 uger, fra værkstedet modtager produktet, til det er fuldt repareret, afhængigt af mængden af reparationer. I højsæsonen er ventetiden 4 - 6 uger.

 

Værkstedet har et køsystem, hvor servicetiden regnes fra den dato, hvor produktet ankommer til værkstedet. Hvis varen skal returneres, pakkes den samme dag, som den er repareret, og leveres til dig inden for 1 - 4 arbejdsdage.

Hvordan ved jeg, hvornår servicen er afsluttet?

Hvis du har afleveret produktet til os i butikken, vil du modtage en afhentningsbesked via sms/e-mail fra en af vores serviceteknikere. Tag venligst det serviceark, du har modtaget, med dig, når du afleverer dit produkt for at fremskynde leveringen.

Hvis du har sendt produktet til os, vil du modtage en e-mail med et sporingsnummer, når produktet er blevet repareret og er på vej tilbage til dig.

Hvordan betaler jeg for servicen?

Hvis du har leveret produktet til os i butikken, betaler du, når du henter produktet.

Hvis du har sendt produktet til os, vil du modtage en e-mail med instruktioner om betaling, når diagnosen er stillet.

Hvis dit produkt bliver repareret som følge af et garantikrav, er det naturligvis gratis.

Min elcykel er defekt/beskadiget, hvad skal jeg gøre?

Vi har lavet detaljerede forklaringer på, hvordan du selv kan reparere din elcykel, hvilket igen kan spare dig for en masse tid og penge. Fra flade dæk, hårde bremser, udskiftning af batteri og meget mere, vi har dækket dig ind.

 

For teknisk assistance til elcykler.

Min el-løbehjul har en fejl/skade, hvad skal jeg gøre?

Vi har lavet detaljerede forklaringer på, hvordan du selv kan reparere dit elektriske løbehjul, hvilket igen kan spare dig for en masse tid og penge. Fra flade dæk og hårde bremser til udskiftning af batteri og meget mere, vi har dækket dig ind.

 

Til teknisk assistance til elektriske løbehjul.

Jeg kan ikke finde løsningen på mit problem

Kan du ikke finde en løsning på dit problem under teknisk support?

Kontakt vores kundeservice.

Sørg for at have følgende ved hånden:

Ordrenummer

Model + produkttype (elcykel, løbehjul, ethjulet cykel, hoverboard osv.)

Hvad er der galt? Uddyb gerne så meget som muligt. Hvad, hvordan, hvor, hvornår osv.

Billeder og video, der illustrerer problemet. Det tager et øjeblik og kan spare dig for en masse tid, når vi kommer for at hjælpe dig.

Hvordan får jeg min el-scooter til at holde længere?

Vi har skrevet en guide til, hvordan du får dit elektriske løbehjul til at holde længere (Kommer snart).

Fandt du ikke, hvad du ledte efter?